Wybrana strategia cenowa znacząco wpływa na marżę zysku naszej firmy. Istnieje kilka strategii cenowych, dotyczących produktów i usług, a wybór najlepszego dla naszej firmy zależy w dużym stopniu od naszej długoterminowej strategii biznesowej. Startując z nowym biznesem lub wprowadzenie nowego produktu lub usługi wymaga szczegółowego przemyślenia i planowania. Kluczowym elementem tego planowania jest decyzja, jak należy wyceniać swoje produkty i usługi. Wybrana strategia cenowa znacząco wpływa na marże naszej firmy i determinuje tempo rozwoju firmy. Istnieje kilka strategii cenowych, dotyczących produktów i usług, a wybór najlepszej dla naszej firmy zależy w dużym stopniu od naszej długoterminowej strategii biznesowej.
Konkurencja
Strategie cenowe oparte na konkurencji koncentrują się wyłącznie na tym,co konkurencja proponuje i starają się sprostać lub wygrać z tymi cenami. Czasami ta strategia jest określana jako strategia cenowa najniższego poziomu lub strategia lidera w niskiej cenie.Jest trudna do utrzymania dla małych firm, ponieważ zapewnia bardzo wąskie marże zysku, które utrudniają biznesowi osiągnięcie odpowiedniego tempa wzrostu.
Penetracja
Strategia cen penetracyjnych jest wykorzystywana jako narzędzie budowania lojalności lub wprowadzania na rynek. Oferuje produkt wysokiej jakości za dużo niższą cenę niż oczekiwano. Może zwiększyć wartość wśród klientów, ponieważ są oni uzależnieni od doskonałej oferty pierwszego produktu, zakładając, że przyszłe produkty są równie wysokiej jakości – są bardziej skłonni do kupowania dodatkowych produktów od firmy w przyszłości.