Znajdź pieniądze

Blog biznesowy
Aktualności Biznes Finanse

Monitoring cen konkurencji

Termin może brzmieć dziwnie, ale mamy z nim współcześnie do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie określany handel przez Internet. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy w sieci. To wszelkie sposoby, które sprzyjają zawieraniu umów sprzedażowych na odległość. W sprzedaży elektronicznej wykorzystuje się nowe urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach transakcje handlowe zawierane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że kupienie produktu i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, realizuje się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pośrednictwem Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za niego i w ten sam sposób się go otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, co determinują głównie korzyści, jakie powstają z handlu elektronicznego. To przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też słaby kontakt ze sprzedawcą i często spóźnienia w dostawach. Pomimo słabych stron branża e-commerce rozwija się bardzo dobrze.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *