Znajdź pieniądze

Blog biznesowy
Bez kategorii

Analiza cen konkurencji – jakie daje korzyści?

Konkurowanie ceną musi być oparte na dokładnej analizie cen na rynku, wśród konsumentów czy najbliżej konkurencji. Dopiero śledząc wyniki i sprawdzając regularnie zmiany można odkryć przepis na idealne ustalenie ceny tak, aby coraz więcej klientów przybywało w naszym sklepie internetowym.

Jak analizować ceny?

Analiza cen konkurencji polega na monitorowaniu cen w innych sklepach internetowych na ten sam produkt albo grupę produktów. Samemu ustala się, jakie produkty chcemy monitorować i kto jest naszym bezpośrednim konkurentem, który potencjalnie może nam podbierać klientów ze względu na ceny w jego sklepie. Analiza cen konkurencji pozwala ustalić czy nasza oferta jest atrakcyjna, ale nie oznacza to, że im niższa cena, tym więcej zakupów nastąpiło.

Podczas analizy może się okazać, że nasza cena jest za wysoka. Wtedy warto pomyśleć nad obniżeniem marży lub zmianą dostawcy produktu. Jednakże może się okazać, że cena jest za niska i znacznie odbiega od rynkowej przez co klienci mogą myśleć, że nasz produkt jest niższej jakości i nie kupią go. Dlatego do analizy trzeba wziąć kilka podmiotów, aby zobaczyć np. średnie ceny.

Co daje dokonanie analizy?

Sama analiza cen konkurencji może nas naprowadzić na kierunek, w którym trzeba dokonać zmian. Czasem będą to trwałe zmiany, a innym razem okazyjna oferta promocyjna. Jednak gdy z analizy wynika, że nasz sklep mógłby coś zmienić, aby funkcjonować lepiej to trzeba podjąć działania, a potem monitorować ich skutki, aby sprawdzić czy teraz jesteśmy na równi konkurencyjni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *